Plany żywieniowe

1. Terapia nadwagi i otyłości
Skuteczna terapia nadwagi i otyłości, prowadząca do uzyskania prawidłowej masy ciała oraz poprawy stanu zdrowia. Redukcja masy ciała to trud, wymagający silnej motywacji, konsekwencji i uporu dążenia do celu. Gabinet Dietetyczny służy wsparciem i pomocą na każdym etapie drogi „po zdrowie”.
2. Żywienie kobiet w ciąży i karmiących
Okres ciąży i laktacji jest dla przyszłej mamy jednym z najważniejszych w życiu. W czasie tym zapotrzebowanie na poszczególne składniki odżywcze jest bardzo ważne. Kobiety w ciąży i kobiety które planują potomstwo, powinny pomyśleć o jakościowych zmianach w swojej codziennej diecie. Prawidłowo odżywiony organizm będzie lepiej radził sobie z licznymi zmianami i ogromem pracy jaką musi wykonać organizm kobiety w czasie dziewięciu miesięcy. Prawidłowa dieta mamy ma wielkie znaczenie nie tylko dla prawidłowego przebiegu ciąży, ale także dla rozwoju potomstwa po urodzeniu.
3. Żywienie dzieci i młodzieży
Wszystkie dzieci aby mogły prawidłowo się rozwijać, potrzebują miłości, spokoju oraz dobrego odżywiania. Żywienie należy do najważniejszych czynników środowiska wpływających na rozwój fizyczny, stan zdrowia i samopoczucie dziecka. Wady w sposobie odżywiania ukształtowane w czasie dzieciństwa wpływają niekorzystnie na prawidłowy rozwój fizyczny i stan odżywienia. Dlatego też, tak ważne jest, aby dbać o odpowiednie żywienie swoich dzieci.
4. Żywienie sportowców
Nie ma jednej strategii żywieniowej, która byłaby odpowiednia dla każdego zawodnika. Każda dyscyplina sportu stawia przed zawodnikiem inne zadania. O prawidłowej strategii żywieniowej dla sportowca decyduje wiele czynników, których dogłębna analiza pozwala na dostosowanie indywidualnego planu żywieniowego. Ciężka praca, dużo treningów i oczywiście odpowiednia dieta wpływa na osiągnięcie sukcesu w sporcie i nie tylko.
5. Żywienie w nietolerancjach i alergiach pokarmowych
Zarówno alergia jak i nietolerancja pokarmowa jest powszechnym problemem nowoczesnego społeczeństwa. Wiele osób często nie może spożywać pewnych grup produktów spożywczych, co może prowadzić do niedoborów składników odżywczych. Dlatego też bardzo ważne jest zastosowanie odpowiedniej diety, która po wyeliminowaniu produktów uczulających zapewni prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu.
6. Diety dla wegetarian i wegan
Jeśli w codziennym jadłospisie brakuje mięsa lub wszystkich produktów pochodzenia zwierzęcego, bardzo ważne jest aby zadbać o zróżnicowaną dietę. Istotne jest aby z każdym posiłkiem dostarczać swojemu organizmowi wystarczającą ilość niezbędnych składników pokarmowych i odżywczych.
7. Żywienie w zaburzeniach odżywianie: anoreksja, bulimia
Niedobór masy ciała powoduje między innymi zanik mięśni, tkanki tłuszczowej, niedokrwistość. Wychudzenie jest spowodowane niedoborem energii, białka oraz innych składników odżywczych. W przypadku tej jednostki chorobowej bardzo ważną rolę pełni odpowiednia dieta. Dieta powinna być dobrana indywidualnie dla każdego chorego.
8. Żywienie w chorobach układu pokarmowego
  • Refluks żołądkowo- przełykowy GERD
  • Choroba wrzodowa żołądka i dwunastnicy
  • Zespoły złego wchłaniania